Sunday, November 08, 2009

教學生涯有感

這幾個月來有點忙, 要教夜校, 還有幾堂便大功告成, 下半學期由另一位同事接力。夜校由晚上七時至十時, 原以為三個小時很難打發, 結果無驚無險。作為老師的, 能否輕輕鬆鬆渡過三個鐘, 且看你的造化, 年多以來領教過各家各門的教學方法, 總結的答案是「豐險由人」 。即是說你可以狂做教材給學生豐富資料, 也可省力了事, 例如播一場電影, 或其他短片, 叫同學討論。或者給同學一個題目, 分組解散商議, 到時到時候回來匯報也可。最絕一招, 聽聞有人只教了兩堂, 便對學生說整個學期的課程已教完, 叫同學回校自修。

我們欺不欺場, 全靠自律。當然有課程指引及大網, 但你依不依是另一回事。說到自律, 很多成年人也做不了, 何況是十來二十歲的年青人。

話說我們有時候要在電腦室上課, 學生一人一部電腦, 問題也隨之而來, 他們會不由自主的上facebook, 不由自主的玩facebook的遊戲, 其中有一個叫happy farm的, 很受歡迎。我也有玩過, 是同事邀請的, 而她玩happy farm的原因是為了姨甥仔, 因為邀請越多人參與, 便可得越多獎分。她要為姨甥生仔拿獎分, 因此也玩埋一份。

上課時見同學玩happy farm, 火都嚟埋, 但我又不會直駡, 我學懂了笑住嚟說教, 內容如下:

「 Happy farm 好玩咩? 喺網上種多幾個蕃茄蘿蔔又如何, 話之你收成好好, 攞到好多獎分, 俾你贏晒又點, 你都唔會寫呢啲落你張履歷表吓話! 與其喺網上種呢樣種嗰樣, 不如去申請working holiday, 只係俾三十歲以下啲年青人申請, 去吓澳洲紐西蘭啲田園, 真係落手落腳種嘢收割咪重有意義, 你張cv寫你參加過working holiday, 去過外國見識過, 生活過咪仲好......嗱,我唔係唔俾你玩facebook, 做晒呢堂啲嘢, 你上網玩咩我都唔干涉。」

唉, 我越來越懂說教!

No comments:

電影,我要寫下去。