Saturday, September 22, 2007

我沒失踪, 你們有心了!

各位好, 我並沒有失踪也沒有迴避不見大家。其實, 見過我面的朋友, 也不少呢。沒有機會見你或你或你一面, 可能是時機不合吧。還有, 對於一個沒有穩定收入的人來說, 無事出街小破財。這種生活體驗, 是從前每月紅簿仔都有進賬時, 感受不到的。我等下崗工人, 錙銖必計, 得省點錢交租交雜費﹑給媽媽家用和應付她定期看醫生的費用。別誤會, 我不是呻窮! 錢, 應使才使, 想使才使。呀, 今晚, 有舊同學結婚, 要封紅包做禮, 肉痛到我吖! 但我不會失踪的, 去喝喜酒了!
讓我轉載與朋友互通的電郵, 你可以更了解我的現況。

朋友約我吃午飯的電郵
Date: Thu, 6 Sep 2007 14:58:17
Hey, wanna lunch together next week?

我回應
Date: 09/06/2007 08:17 PM
Thanks for your invitiation. But I wanna save money! I am a very calculated person these days. Travel to central, transportation by MTR two ways is about $25 and lunch will be $80, so around $100! $100 can buy 5 tea set at Fairwood! I love to have lunch with you but wait til I have stable source of income la! I know you love to buy me lunch, but no need ah :-)hope we can have lunch soon la! Shirley>

朋友回應
Date: Friday, September 7, 2007 1:00 AM
haha...okok....I can understand, I experienced that before too. Hey, so how's your job search? any news?

事實上, 見blog如見我本人, 多謝大家支持, 喜歡與大家分享呢。還有, 在我從美國回來的日子裡, 好幾位掏腰包請我吃飯的朋友, 超級多謝, 太客氣了, 我不好意思再要大家破費啦!

4 comments:

♥food ♥sweets said...

heheh...shirley, same here. same here :p

ah zhou 亞周 said...

haha, joanie, good! you understand what I am talking about and share this wonderful expereince la!

paulala said...

hahaha~你還有這個Blog讓你保持一定的曝光率,我才不擔心呢!我明天開始一年一度的大假了,回到香港後有些東西跟你匯報一下!Yeah~

ah zhou 亞周 said...

宝娜, 你去哪裡, 何时回? 別忘匯報! 玩得開心啲!

電影,我要寫下去。