Wednesday, November 29, 2006

朋友說我「白痴」「搵啲咁嘅嘢嚟試」, 選擇全身麻醉做通淚管手術。
眾說 (起碼4個人),全身麻醉會導致健忘失憶及「慢慢你就知, 身體會虛, 又易病痛!」
慶幸, 我到目前為止, 感覺良好。

一個醫療網站的資料:
嶄新安全的麻醉藥和精密的監察儀器令現代的麻醉技術十分可靠。每年有數以百萬計的人士成功接受全身麻醉。...在100萬宗手術中,因麻醉出現問題而導致死亡的手術只有5宗...大部分人在接受手術和麻醉後不會有任何副作用。
http://www.healthwise.org.hk/az/chinese/html/anaesthesia.asp?docid=281

局部失憶, 忘記不快也是好事! 還有, 今後我有好理由, 推說自己沒記性! Good!

6 comments:

viomomo said...

No la...I had 全身麻醉 for my eardrum operation as well 6 months ago...I didn't find my health getting worst wor...I think the only thing you should do is eat well and sleep well (for both quality & quantity), and it is the best way to recover.

Besides, keeping a positive mind is also important too! Don't always remind yourself you just have had an operation!

Anonymous said...

唔係呀,我都試過全身麻醉過幾次啦,都無事...呀,我係發覺自己的失憶愈來愈嚴重,唔知係咪真係有關呢!:p

ah zhou 亞周 said...

到目前為止,全身麻醉導致間歇失憶的統計:
4比2 (4票贊同: 2票不贊同)
1票作廢

Vio, 可能我哋未發作, 大吉利是。

esther said...

i vote "no" too.. i had 2 times 全身麻醉 too... still very "jing ling"... hah!

paulala said...

係唔係真係導致失憶都冇人知,反正年紀大都會冇記性,冇人會怪你,又或者,遇到D唔想見的人和事又會自然失憶,無謂考究!最緊要想記的記得,或者搵方法令自己失憶時也有所依據,例如寫blog!

viomomo said...

I totally agreed with Paulala!

電影,我要寫下去。